Електра или свалянето на маските

 

http://novinitepro.bg/svejo/scena/premiera-elektra.html

http://www.btv.bg/news/spetsialno/story/84930306-Aktyorite_ot_Staklen_dom_na_tsenata_na_teatar_Sofia.html

прочетете пресконференцията на:

http://sites.google.com/site/teatralnow/teatralni-preskonferencii

 

 

Електра или свалянето на маските

 

Августа Манолева, programata.bg

 

В премиера номер 233 на театър София (девета за този сезон) стоят имената на три жени-дебютантки, но исторически, литературно и театрално разпознаваеми. Електра е онази митична героиня, която след коварното убийство на баща й Агамемнон (от Клитемнестра и нейния любовник Егист) е отстранена от двора заедно с брат й Орест, привиква с хитрост майка си и я убива. Маските са смъкнати от Маргьорит Юрсенар – френска писателка, поет, драматург и преводач (1903-1987), която през 1980 е първата жена, избрана за член на Academie Francaise. Маргьорит е свързана с легендите покрай археологическата дейност на баща си, затова и шестте й пиеси са по теми от гръцката митология. Изтънчено обаче осъвременява героите. Те мислят и действат като простосмъртни, бидейки в конфликт със самите себе си. Овладени са от безвременни мирови чувства – омраза-мъст-обич, похотливост-завист, навици-самота, обида, хитрости, възмездие, терзания, подкуп. Достъпен език, декор и костюм, вписвани в концепцията, с актьори, които внушават – Цветана Манева гради превъзходството на ощастливената жена (добър или кръвопролитен, сама прави своя избор). Убедително, ставаме дори съпричастни. Ангел Георгиев-Ачо е ироничният към живота си Егист – отива му. Лилия Маравиля по-скоро се мъчи да свали маската Електра–отмъстителката от рамката Електра–справедливата. А какво става, когато Орест разбере, че е син не на убития, а на убиеца узурпатор?

Пиесата като че ли илюстрира репликата на Пилат: “Пороците и престъпленията ни никога нямат име. Обикновено сме изненадани, разбирайки как ги наричат хората.” Приказка за възмездието – от античните митове, през 20 век на Юрсенар, до днешния на Здравко Митков

 

Електра мъсти с голи гърди в нова постановка

 

13-05-2010

Ирина Гигова, в. Новинар

Старата слава на театър „София” е на път да се възроди

Старата слава на театър „София”, отшумяла преди двайсетина години с тълпите, атакуващи спектакъла „М. Бътерфлай”, май е на път да се възроди. Косвен виновник за това отново е маестро Здравко Митков и по-точно вкусът му към високата драматургия, култивиран в неизбежните предизвикателства на подобен избор – включително опасността като режисьор да остане в сянката на текста. Сега професорът, отказвайки се от оръдията на „ковач на собствени версии”, посвещава столичната публика в първото й съприкосновение с пиеса на забележителната Маргьорит Юрсенар – единствената дама в пантеона на френската академия. „Електра, или свалянето на маските” всъщност не се нуждае от никакви постановъчни хитрости, за да бъде гениална творба: достатъчно е предприетото от Юрсенар мрачно интелектуално приключение на територията на античния мит.

 

Навремето авторката сама е подхвърлила ключа към своята интерпретация на древногръцката трагедия, позовавайки се на друго опорно произведение в системата на световния литературен ред. Ами ако Хамлет всъщност бе син не на законния покоен крал на Дания, а на омразния прелюбодеец Клавдий?! Залагайки този капан в архетипната притча за Електра и Орест, които трябва да отмъстят на майка си Клитемнестра и любовника й Егист за убийството на техния баща Агамемнон, Юрсенар привидно леко, но фатално размества фигурите на шахматната дъска. И справедливостта се превръща в чудовищно недоразумение, а предвкусваното възмездие – в обикновено клане. Нещо, което, уви, човек сякаш е програмиран да повтаря и в най-новата си история. В крайна сметка пълната обсебеност от идеята за отмъщение пречи да се съзрат детайлите, които правят живота истински.

 

Изключително трудният за поставяне текст не може да избяга от известна статичност на сцената, защото тук изящната фокусираност на словото в смисъла на нещата е над всичко. Великолепният превод на Валентина Бояджиева постига онази магия, при която оригиналната фраза на Юрсенар звучи с ритмиката на древногръцкия стих. Останалото правят актьорите. Първа сред тях – Цветана Манева, една магнетична в арогантността си Клитемнестра. Фурията Лилия Маравиля (Електра) с обречена за саможертва гола гръд. Пламен Манасиев (Теодор), поел с достойнство негативите на нелюбим. Ангел Георгиев-Ачо (Егист), скептичен, мъдър и овладян, далеч от евтиното комедийно амплоа. Новите всенародни любимци Калин Врачански (Пилад) и Мартин Гяуров (Орест). Някои от тях имат още да „гонят” висините на този респектиращ текст, но премиерата не е финалът на подобен маратон.

 

 

Калин Врачански нещастно влюбен в “Електра”

Цветана Манева и Ангел Георгиев-Ачо доминират в спектакъла

 

 Мариана Първанова 04.05.2010, в. Монитор

 

 Фен клубът, който Калин Врачански си създаде покрай участието си в сериала „Стъклен дом", не бива да пропуска премиерното представление „Електра, или свалянето на маските" от Маргьорит Юрсенар в театър „София". Почитателите на тайнствения герой Камен Касабов (Калин Врачански) има какво да видят в двучасовото представление.

 

Калин Врачански и Мартин Гяуров в сцена от спектакъла.Синеокият актьор демонстрира отлична физика, което няма как да не забележиш, след като по идея на сценографката и авторката на костюмите Невяна Кавалджиева той се движи гол, по нещо като поличка, която се крепи само на четири копчета. В същия „натурален" костюм е облечен и секссимволът от „Забранена любов" Мартин Гяуров.

 

За разлика от „Стъклен дом" тук Калин Врачански показва много по-добра актьорска игра. Той е нещастно влюбеният в Електра (Лилия Маравиля) Пилад, който отглежда по-малкия є брат Орест (Мартин Гяуров) само и само да е по-близо до нея. Пилад се решава да разкрие тайната си, че я обича, едва в деня, когато се решава съдбата им. Това е най-романтичният образ в пиесата на Юрсенар, който не е лишен и от своите тъмни тайни. Подобен персонаж приляга като ръкавица на Калин Врачански и

 

затвърждава имиджа му от серила „Стъклен дом",

 

така че изборът на режисьора проф. Здравко Митков заслужава адмирации.

 

Безпогрешно е и решението му да повери ролята на „надебелялата" сладострастница Клитемнестра на Цветана Манева. Само актриса от нейната класа може да обърне този образ за десетина минути - колкото се появява сцената, в своя полза. И зрителските симпатии да се прехвърлят от унижената и оскърбената Електра към нейната майка - Клитемнестра. Разбира се, такъв неочакван обрат е заложен в самата пиесата, но от текст до актьорско превъплъщение има дълъг път, който не всеки е способен да измине. Двамата с Ангел Георгиев-Ачо (в ролята на съпруга є Егист) силно доминират над всички за кратката си поява на сцената.

 

„Електра, или свалянето на маските" е пиеса на крайностите, на остри характери и на бурни страсти, които дълбаят в най-съкровените кътчета на душата. Всичко се върти около древния мит за отмъщението на Електра, която обвинява майка си (Цветана Манева) и своя пастрок Егист (Ангел Георгиев-Ачо) в убийството на баща си и подчинява целия си живот на фиксидеята да им отмъсти. За да осъществи кървавия си замисъл, тя въвлича в заговор брат си Орест (Мартин Гяуров), Пилад и своя съпруг Теодор (Пламен Манасиев). В интерпретацията на режисьора проф. Здравко Митков Електра е истинско

 

олицетворение на мъстта и сляпата животинска омраза,

 

затова тя придобива животински черти на хищник. Героинята на Лилия Маравиля прилича повече на вълчица, отколкото на жена - такъв е гримът є, съдраният є кожух, това че се придвижва на четири крака. Този ключ изисква от една актриса да е със силна физика, грубовато и дори първично поведение, което изначално не е присъщо на фината и интелигентна Лилия Маравиля. Въпреки че артистката се справя блестящо с дългите и трудни монолози, разминаването с физическия є облик оставя у зрителя чувство на незавършеност на образа. Изобилието от кадифени възглавници на сцената пък не създава представата, че действието се развива в бедняшката колиба на пастира Теодор. В спектакъла участват още Пламен Манасиев, Ангел Георгиев-Ачо, Николай Върбанов и Николай Антонов.

 

 

Врачански вади нож на Манева

Секссимволът беснее в театър “София”

 

в. Стандарт, 1 май 2010 г.

 

Калин Врачански и Лилия Маравиля сред чудесните декори на Невяна КавалджиеваКалин Врачански размахва нож в театър "София". Секссимволът от "Стъклен дом" беснее полугол като Пилад в "Електра". Мартин Гяуров като Орест също се мята по сцената полуоблечен. Лилия Маравиля пък си е откровено с голи гърди като Електра. Страстите от древногръцкия мит са толкова нагорещени и убийствени, че няма как актьорите да са стегнати от главата до петите в одежди. Пък и режисьорът Здравко Митков открай време залага на метафората с голотата.

Триото се бори професионално с тежката история. Изключителният текст на Маргьорит Юрсенар, в отличен превод на Валентина Бояджиева, никак не е лесен. По обясними причини на първото представление момчетата на моменти изпадаха в рецитация, а Лили - в прекомерен патос. Но обещават за по-нататък качествено зрелище.

И сега царицата в него обаче е Цветана Манева. Тя е Клитемнестра, майката на Електра и Орест, която някога убива баща им Агамемнон, цар на Микена. Според нея героят от Троянската война е истинска свиня и тя избира леглото на Егист, в чиято кожа влиза Ангел Георгиев-Ачо. Под прожекторите Цветана винаги се чувства абсолютно адекватно като владетелка - на мъже, на ситуации, на обрати.

Маргьорит Юрсенар, която е не само единствената жена във френската Академия на безсмъртните, но и радикална лесбийка, заформя безмилостни интриги. На сцената се лее брилянтната й словесност и философия. Според Юрсенар нито урината, нито труповете могат да променят силата и цвета на океана. Тя говори чрез Пилад: "Нашите пороци и престъпления никога нямат име и обикновено се изненадваме неприятно, когато разберем как ги наричат хората". Затова подзаглавието на пиесата е "Свалянето на маските", което всъщност още веднъж припомня, че саморазрушението е най-радикалната и устойчива тенденция в света на интелектуалците от всички времена.

"Негативната енергия на отмъщението, независимо от, на пръв поглед, моралните мотиви, унищожава личността. Темата сериозно кореспондира с днешните български нрави. Живеем в псевдоморална среда, приличаме на счупени вази от залепени парчета. Цялостни хора липсват", коментира Здравко Митков.

Албена АТАНАСОВА

 

 

 

Калин Врачански размахва нож в театър "София"

 

Секссимволът от "Стъклен дом" вижда сметката на Цветана Манева в "Електра"

петък, 30 април 2010, в. Стандарт

 

Калин Врачански размахва нож в театър "София". Секссимволът от "Стъклен дом" беснее полугол като Пилад в "Електра". Мартин Гяуров като Орест също се мята по сцената полуоблечен. Лилия Маравиля пък си е откровено с голи гърди като Електра.

 

Страстите от древногръцкия мит са толкова нагорещени и убийствени, че няма как актьорите да са стегнати от главата до петите в одежди. Пък и режисьорът Здравко Митков открай време залага на метафората с голотата.

 

Триото се бори професионално с тежката история. Изключителният текст на Маргьорит Юрсенар, в отличен превод на Валентина Бояджиева, никак не е лесен. По обясними причини на първото представление момчетата на моменти изпадаха в рецитация, а Лили - в прекомерен патос. Но обещават за по-нататък качествено зрелище.

 

И сега царицата в него обаче е Цветана Манева. Тя е Клитемнестра, майката на Електра и Орест, която някога убива баща им Агамемнон, цар на Микена. Според нея героят от Троянската война е истинска свиня и тя избира леглото на Егист, в чиято кожа влиза Ангел Георгиев-Ачо. Под прожекторите Цветана винаги се чувства абсолютно адекватно като владетелка - на мъже, на ситуации, на обрати.

 

Маргьорит Юрсенар, която е не само единствената жена във френската Академия на безсмъртните, но и радикална лесбийка, заформя безмилостни интриги. На сцената се лее брилянтната й словесност и философия. Според Юрсенар нито урината, нито труповете могат да променят силата и цвета на океана. Тя говори чрез Пилад: "Нашите пороци и престъпления никога нямат име и обикновено се изненадваме неприятно, когато разберем как ги наричат хората". Затова подзаглавието на пиесата е "Свалянето на маските", което всъщност още веднъж припомня, че саморазрушението е най-радикалната и устойчива тенденция в света на интелектуалците от всички времена.

 

"Негативната енергия на отмъщението, независимо от на пръв поглед моралните мотиви, унищожава личността. Темата сериозно кореспондира с днешните български нрави. Живеем в псевдоморална среда, приличаме на счупени вази от залепени парчета. Цялостни хора липсват", коментира Здравко Митков.

 

Албена Атанасова

 

Калин Врачански привлича публика и в театъра

  1. vesti.bg

Камен от тв сериала "Стъклен дом" обира повече овации от блестящите актриси Цветана Манева и Лилия Маравиля, истинските звезди на новата премиера "Електра, или свалянето на маските" в Театър "София"

 

Блестящите актриси Цветана Манева като Клитемнестра и Лилия Маравиля в ролята на дъщеря й Електра са проектирани като звездите на новата премиера на Театър "София".

Поне такива със сигурност са били амбициите и замисълът на постановчика проф. Здравко Митков и директора на трупата Ириней Константинов.

Ненадейно обаче още на първото представление в центъра на вниманието застана и във фаворит на публиката се превърна актьорът Калин Врачански, който дори получи много цветя. Появиха се дори момичета от негов "фен клуб".

Очевидно със светкавично растящата му популярност заради телевизионния сериал на Би Ти Ви "Стъклен дом" отсега нататък той ще привлича все повече зрители в театъра.

В "София" той е от 2008 г. и успешно участва в спектакли като "Уморените коне ги убиват, нали?", "Принцеса Турандот", "Ревизор", "Четири стаи", "Грозният".

Дали най-после, поне един път, телевизията няма да закара повече хора в тетралалния салон?...още по темата

Калин Врачански играе Пилад - влюбен в Електра приятел на брат й Орест (Мартин Гяуров). Именно на Пилад се доверява Електра, той й помага в подготвяното отмъщение - убийството на Клитемнестра и съпруга й Егист (Ангел Георгиев-Ачо).

Според древния мит Клитемнестра, възмутена, че Агамемнон принесъл в жертва друга нейна дъщеря - Ифигения по време на Тронската война, завързала любов с Егист. Когато царят се завърнал като победител от Троя, тя и Егист го заклали, докато се къпел.

Но техен очевидец и свидетел на убийството била Електра - това я ранило до смърт и тя заживяла единствено с мисълта за отмъщението...

"Електра, или свалянето на маските" е първата пиеса на прочутата френска писателка Маргьорит Юрсенар (1903-1987). на българска сцена. През 1980 г. тя става първата жена, приета за член на Френската академия.

На български език са издадени "Мемоарите на Адриан" (1983), "Творение в черно" (1984), "Записки от градината" (2004), "Пощадата" (2007), "Мемоари" (1998, 2006, 2007, 2008) и др.

Този кървав сблъсък е сюжет на няколко древногръцки трагедии. Режисьорът Здравко Митков обаче иска да създаде модерен спектакъл, да изгради жива и оригинална сценична колизия с героите на банализираната, според него, антична приказка за възмездието на Електра.

 

"Блестящата вариация на Маргьорит Юрсенар върху темата "Електра" със съвременната си оригиналност е огромно театрално изпитание. Интуитивното привличане, което изпитвам към интелектуалната игра на авторката е само едната страна на въпроса.

С представлението се стремим да се преборим с нежеланието на българския зрител да слуша дълги и високохудожествени текстове, наситени с философски и психологически прозрения", казва проф. Митков.

По думите му спектакълът се занимава с разпадането на личността на Електра точно в деня, за който се е готвила толкова години.

"Негативната енергия на отмъщението - каквито и мотиви, на пръв поглед морални, да има за него - унищожава личността. Тази тема сериозно кореспондира с днешните български нрави. Живеем в псевдоморална среда, приличаме на счупени вази от залепени парчета - няма цялостни личности", коментира режисьорът.

 

 

“Електра” или безсмислието на отмъщението

 

Цветана Манева e “шампанското в спектакъла”, убеден е режисьорът Здравко Митков

Яна Донева , vsekiden.com

Една от най-известните древногръцки трагедии оживя на сцената на театър “София”, в прочита на френската писателка Маргьорит Юрсенар. Снощи, публиката имаше удоволствието да види Лилия Маравиля в ролята на Електра, а Цветана Манева като майка й Клитемнестра, която дори с десетминутната си поява на сцената успя да вдигне на крака залата на премиерното представление на спектакъла.

 

Минути преди да се вдигне завесата режисьорът Здравко Митков накратко обясни пред журналисти какво е търсил в този текст и призна, че не си е позволил никакви намеси. “Предпочетох да остана в сянката му, отколкото да действам с ножицата и метлата”, каза видимо умореният от репетиции Митков, който обмислял решението дали да направи пиесата повече от четири години.

 

Моментът обаче дошъл и режисьорът бил изправен пред дилемата кой да изиграе ролята на Клитемнестра. Образът на Цветана Манева в съзнанието му се появил напълно закономерно, предвид общите им симпатии към френската авторка, и днес Митков определя участието й като “шампанското на този спектакъл”. Манева влиза в действието за не повече от 15 минути, но те се превръщат в една от причините да гледате постановката.

 

Саркастична и пряма, Клитемнестра не успява да осуети зловещия план на дъщеря си Електра, и в крайна сметка умира убита от нейната ръка. Но пък всичко което казва, и начинът по който го прави, ни кара да започнем да се съмняваме в мотивите на онеправданата и прокудена от родния дом Електра. И тук именно се прокрадва идеята за безсмислието на отмъщението, водещо да пълна загуба на идентичност на извършителя. Точката е сложена, целта е постигната, но убийството не може да възвърне вече нарушената хармония и в това режисьорът съзира голямата актуалност на този текст. “Хората, личностите у нас отдавна не са цялостни и по тази линия пиесата изцяло кореспондира с българските нрави”, убеден е той.

 

Митков вярва още, че именно “Електра или свалянето на маските” ще приучи родния театрален зрител към това да слуша и възприема дълги и високо построени текстове. “Ако успея в това начинание ще съм щастлив, защото това ще е победа над псевдокултурата и чалгата, които превземат обществото”, не спести основателните си критики по отношение на кризата, в която се намираме той.

 

Опасенията на режисьора обаче на този етап са неоснователни, защото публиката снощи възприе добре текста на Юрсенар и това се дължи на преди всичко на актьорите Калин Врачански, Мартин Гяуров, Ангел Георгиев-Ачо и вече споменатите Лилия Маравиля и Цветана Манева. Голямата ни актриса беше отрупана с цветя от свои студенти, които излязоха на сцената, за да я поздравят след края на поклоните. Следващото премиерно представление е довечера в театър “София”.

 

петък, 30 април 2010

 

"Забравена любов" срещу "Стъклен дом" в театъра

30 април 2010 Теодора Каролеева , Дарик

 

Звезди на родния театър на фестивал във Враца"Стъклен дом" атакува ТурцияДве от звездите на сериалите "Забранена любов" и "Стъклен дом" Мартин Гяуров и Калин Врачански излизат заедно на сцената на театър София за премиерния спектакъл "Електра или свалянето на маските". Партнират им Лилия Маравиля и Цветана Манева, която за първи път участва в постановка на общинската трупа.

 

"Електра или свалянето на маските" е пиеса на Маргьорит Юрсенар. В театър София я поставя режисьорът Здравко Митков.

 

Освен с романите си Маргьорит Юрсенар е популярна в целия свят и с факта, че е първата жена, станала член на прочутата Френска академия. Като драматург не е позната у нас. "Електра или свалянето на маските" е първата й пиеса, поставена на българска сцена. След като я прочел, режисьорът Здравко Митков се изплашил безумно. И въпреки това си казал, че някога трябва да направи този текст в театъра.

 

Здравко Митков: „Страхът ми беше от много сложната материя. И от това, че тя е пиеса, написана изцяло във френската традиция, където няма свян от литературата, от думите. Френският театър работи спокойно с литературата, а френската публика, както и по-голямата част от европейската публика, е готова да приеме адекватно големи порции текст - нещо, което не може да се каже за българската публика. И поради тази причина наистина у мен владееше страх, но реших, че качествата на драматургията са толкова високи, че си струва да се рискува".

 

 В основата на пиесата на Юрсенар е древногръцкият мит за Електра.

 

Здравко Митков: „Митът за Електра е известен още от ученическите години. Става въпрос за убийството на генерала на гръцките войски по време на Троянската война, който след като се връща победоносно от войната бива убит от жена си Клитемнестра и нейния любовник. Това е базата на мита. Следствие на това Електра, неговата дъщеря, се опитва да отмъсти за смъртта на баща си".

 

Защо си заслужава това да се види на театър?

 

Здравко Митков: „Там е работата, че Юрсенар, като всеки артистично свободен и много талантлив автор, не остава при даденостите на мита. Тя го подлага на съмнение. Тя прави промени и Електра, в нейната пиеса, престава да бъде онази морална възмездителка, а се превръща в по-сложно явление или с други думи в убийца. Юрсенар не се свени да я нарече убийца, защото според нея всеки, който бива обсебен от отмъщението до такава степен, че от живота да изчезне вкуса за всичко друго, деградира лично и фактически унищожава себе си. Чрез отмъщението унищожава и себе си".

 

Страстен почитател на книгите на Юрсенар и на нейното мислене е и актрисата Цветана Манева.

 

Цветана Манева: „Считам, че е уникална като автор. Недостижима в тази интелектуална висота и с естетика в словото, която няма нищо общо с първобитната естетика на времето ни. Без да живописва, без лирически отклонения, много сурова, остра, като оръжие е. Невероятно респектираща е. Тя ми е толкова любима авторка, че ако някъде поставяха тази пиеса, щях да отида да си поискам да играя. Или ако беше невъзможно, щеше да ми е мъчно".

 

В спектакъла на театър София Цветана Манева е майката на Електра - Клитемнестра.

 

Цветана Манева: „Винаги съм се интересувала не само от светлите човешки чувства, а и от тъмните страни на човешката същност. Обикновено там, където има любов, там е силен и гневът, там е силно и отмъщението. Там някъде при незачитането, при пренебрегването се залага агресията, за да се стигне до кръвопролитие. Да отмъщаваш, да убиваш, да отнемаш човешки живот е много скверно. Няма нищо по-свещено от човешкия живот. Но когато го правиш, трябва да знаеш, че следващото е единствено възмездието. То е нещо, което не прощава".

 

Цветана Манева изгря като Клитемнестра в театър "София"

Мария Дуковска    Kafene.bg

Дълго време се колебах дали да сложа това заглавие - Цветана Манева изгря на сцената на театър "София". Все пак глаголът "изгря" подхожда за млад, прохождащ в актьорската професия талант. Всъщност употребих глагола, защото в своята дългогодишна театрална кариера, Цветана никога не е играла на сцената на "София".

И когато снощи, на премиерата на спектакъла "Електра или свалянето на маските", голямата ни актриса се превъплъти в образа на Клитемнестра, тя наистина изгря! Невероятният й талант и харизма бяха усетени от публиката в пълната зала, дори и за краткото й участие в постановката.

Партньори на Цветана Манева в сценичната игра бяха актьорите от трупата на театър "София" - Лилия Маравиля (Електра), Калин Врачански (Пилад), Мартин Гяуров (Орест), Ангел Георгиев-Ачо (Егист), Пламен Манасиев (Теодор), Николай Антонов, Николай Върбанов.

"Електра или свалянето на маските" е първата пиеса на Маргьорит Юрсенар, която се поставя в български театър. Освен дебют за театър "София", постановката се явява и 233-та премиера за театъра.

Базирана на древногръцката митология, пиесата разглежда трагичната съдба на Електра и решението й да убие родната си майка Клитемнестра. Героинята на Лилия Маравиля е твърдо решена да отмъсти на майка си и любовника й, които убиват баща й, владетелят на Гърция. Нейни съучастници в зловещия план са съпругът й Теодор, приятелят Пилад и любимият й брат Орест.

"Пиесата се занимава основно с разпада на личността на Електра в деня, в който трябва да извърши това, за което се готвила цял живот", обясни сюжета режисьорът на постановката Здравко Митков.

Постановката впечатлява не само с актьорския си състав, но и със смелостта да се постави текст на великата Маргьорит Юрсенар, първата дама, приета за член във Френската академия на науките. Ако и това не ви се струва достатъчно, за да си купите билет за днешното представление (от 19.00 часа), нека да допълня, че звездата от "Стъклен дом" Калин Врачански играе през цялото време гол до кръста... Разбира се, това не е основното достойнство на постановката, но със сигурност е едно добро режисьорско виждане, имайки предвид манията по актьора в последно време. :)

 

 

Гола отмъстителка в театър “София”

 

 

Диляна Димитрова, в. Труд

 

Звездата от сериала “Стъклен дом” Калин Врачански влиза в еротични сцени с колежката си Лилия Маравиля в нов спектакъл на театър “София”.

 

Най-сложната и кървава еротика в гръцката драма ще наелектризира столичния “Off Бродуей”. “Електра или свалянето на маските” от Маргьорит Юрсенар ще завладее афиша на театър “София” в последните дни на април. Постановката е на проф. Здравко Митков.

 

Електра е микенска принцеса. Баща й цар Агамемнон е убит от майка й Клитемнестра (Цветана Манева) след завръщането му от Троянската война. Действието в пиесата на Юрсенар започва именно след убийството, с отмъщението на Електра, въплътена на сцената от Лилия Маравиля.

 

Трагедията й трае час и 40 минути.Тя е полугола и с психическо разстройство. Оръжието на нейната мъст е брат й Орест (Мартин Гяуров). Братовчедът Пилад (Калин Врачански) й е съмишленик и любовник.

 

Като търсиш обаче възмездие, дали не удвояваш злото - се пита Юрсенар, чийто текст за първи път ще бъде игран у нас. Красотата на Електра е засенчена от силата й, нетипична за нежния пол. “ Еротиката у нея е притъпена. Тя така се вживява в ролята на отмъстителка, че престава да се възприема като жена. Грозният характер се отразява на всичко”, твърди проф. Митков. Според него голотата на Маравиля се забравя още от първата минута. Актрисата не е имала против да излезе на сцената с прозрачното боди. Калин Врачански - нашумял с тв сериала “Стъклен дом”, е възпитаник на режисьора от НАТФИЗ. Професорът го взима в театър “София” и от години насочва професионалното му развитие. Ролята на Цветана Манева не е голяма, но има 20-минутна сцена с нея, която е равна на цяла пиеса.

Програма за месец Юни
Открита сцена
ПАРТНЬОРИ: Банка ДСКБул ИнсДомкоУебДизайн ООДБТА

Адрес на театъра:

бул. Янко Сакъзов 23А

Билетна каса:
02/944 24 85

Работно време:

понеделник - петък

10,00 ч. - 14,00 ч.

15,00 ч. - 19,00 ч.

събота и неделя

10,00 ч. - 13,00 ч.

13,30 ч. - 19,00 ч.